Friday 11 June 2010

Kisah berbabak

Dia PM saya:

dia: leisure time buat ape?
dia: tak main sports? bowling ke?
saya: tak...tak reti...fail la sport ni...
saya: tengok je...jadi pom-pom girl
dia: ada hikmahnya kita tak bersama
saya: hurm? erk! what the..... 
dia: i love sports - bowling very much
saya: uhh ape kejadahnye... hmm yelah... maybe dia nak stress this - kita tak serupa
saya: i dok rumah je... i love to be at home very much
saya: ohh dulu ada jugak keluar outing dengan kawan-kawan. sekarang dah kawen susah la sikit
dia: husband kat kedah ke kl?
saya: dia kat sini...
saya: dia kerja shif... tu yang susah sikit nak jalan-jalan
dia: oh... busannyer
saya: hmmpphh what???
dia: i am sorry, to neglect the attention that once you gave
saya: Allah knows best
dia: if not, i would have treasured you and you will not be bored at home
saya: ...
saya: Allah knows what best for me

*****

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya." -2:216

semoga Allah kurniakan dia pengganti yang lebih baik.





0 comments:

Post a Comment

(^_________^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...