Sunday 7 October 2007

++Nightmare++

Malam tadi saya termimpi...mengarut-ngarut...dalam mimpi tu saya dah kat kampung...mak, ayah semua ada...pastu saya sedar yang luggage saya takde...tertinggal kat hotel...and i realise that i've never pack my things before check out...tak logik langsung...pastu gabra macam mana nak pi amik balik...yela, macam-macam barang shopping nak bagi family ade kat sana...siap call MAS ticketing, tempah tiket nak pi amik barang-barang tu...orang berpusu-pusu nak balik kampung -beraya, saya pulak nak pi Labuan...amik barang yang tertinggal...then taktau apa jadi, tiba-tiba je masuk babak baru; dapat cincin emas bertatah dua bijik berlian...rupa-rupanya cincin t****g...hish kalau betul la mak ayah buat macam tu, taktau la apa jadik...

Tahapehapetah...mimpi bukan-bukan...pastu asik terjaga je...sambil tu dok risau kalau-kalau tiba-tiba je takde elektrik...

Petang tadi saya berbuke puase dengan geng PCC1 (Arinee, Azri, Mimi, Hairol, Nazim, Hirman dan En. Azman MITCO) kat Nara Tomyam...yummy...boleh tahan sedap gak...kalau tak sebab Mejah bawak lari kereta pi berbuke dengan kawan-kawan PML dia tu, takde la saya berbuke dengan depa...ade ke si Mejah tu...dah nak pi jumpe kawan-kawan dia yang bekerja kat sini, tumpang je la depa...ni dibantainye tinggal saya dengan Ridwan...huhu sedihnye...:( Ridwan takpela leh join Haji berbuke kat masjid...seb baik ade kawan-kawan PCC1 yang sudi menerima diri ini...

********************************************
Semalam (6 Oct 07):

Tiba-tiba je saya terjaga...mak! takde elektrik! tengok jam pukul 2.15...huhu rasa macam nak nangis je...duduk mencangkung kat atas katil tarik selimut sampai kepala, pastu terkumat-kamit baca ape-ape ayat yang terlintas kat kepala...gelap gelemat...tapi leh nampak macam-macam...yelah, bila dah asik dok fikir mesti la terbawa-bawa...dahla tu, malam kelmarin termimpi h***u...tengok pintu macam ade cahaya lampu kat bawah pintu, takkan bilik saya je yang takde elektrik ni...call counter, rupanya the whole hotel pun takde elektrik. Teringat lampu picit saya tu...nasib baik lampu picit tu sentiasa dibawa bersama...bersamamu...walau ke mana jua...sejam lebih jugak la saya dok pejam-celik tak tau nak buat apa...pastu bila elektrik dah ada balik baru dapat tido...


Lampu picitku; pemberian mak

0 comments:

Post a Comment

(^_________^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...