Monday 10 December 2007

++my brother's wedding++

Pada 30 Nov - 5 Dec yang lepas saya telah bercuti di kampung dengan jayanya...:woooh:
My officemates keep on grumling;

"Ko ni asik balik je...why can't u just stay here, do your works"
"Hohoho... i got reasons lah! Abang aku kawen... tak kan aku tak balik pulak"
(dalam hati: hahaha :ahaha:~evil laugh~ aku memang dah tak larat dok sini la.)

Finally, Abang Oun dah jadi suami orang...
I'm happy for him. But deep inside me, I felt sort of "sadness". Abang Oun and I... our special relationship... he's always understands me... very caring and loving. All this while, dia la yang temankan saya ke mana-mana... being my brother cum friend cum companion cum body guard... sometimes I felt can't do anything (related to him) without him...:sigh:(of course la tanpa dia pun saya boleh buat macam-macam hehehe:eheh:)

Pasni saya takleh la terlalu bergantung pada dia... he's got others to take care of... When "something" happened to Abang Oun, I thought dia mungkin kawen lambat... tup tup cepat la pulak... dah jodoh...razz

Orang yang sangat excited pasal kenduri ni (lepas Abang Oun lol) adalah ayah... (hmm...mak pun excited jugak :woooh:). 2 ekor lembu dan seekor kerbau selamat ditumbangkan... (saya hanya tau pada pagi hari kenduri tu). Patut la ayah kata:
"kali ni ja ayah nak buat kenduri besar. nanti kakak ngan adik ayah nak buat kenduri makan bihun ja..."
erk
:puppyeyes:huhu... ayah ni... kot ya pun jangan la habaq kat cek depan-depan...cry

Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar dan jayanya (kampong style:please:) walaupun berlaku sedikit "keributan" pasal "berkat" yang disediakan untuk tetamu ngan sorang tetamu non-muslim yang datang. Actually ayah tak jemput pun kawan-kawan non-muslimnya sebab buat kenduri sekali dengan aqiqah... tiba-tiba ada pulak officemate Abang Oun tersesat... rupa-rupanya ada kawan dia yang bawa "apek" tu datang bcoz dekat kad jemputan tertulis "kepada semua". Luckily dia ala-ala faham dan tak makan daging... dia ambil ayam...

Penat jugak
:sweaty:sejak hari saya sampai di rumah 30hb sampai hari last 4hb... (walaupun saya takde la buat banyak kerja wink, buat benda-benda remeh-temeh tu...) sengal-sengal badan... saya tak sempat tolong cuci kawah hehe... bcoz kena masuk office kat KLCC 5hb and fly back to Labuan on the 6th.

***********************************


Abang Oun and i -37th UTM Convo;
3rd September 2006-
***********************************

"Adik: Tiap-tiap tahun umah kita buat kenduri kan"
"Mak Lang: Ha...tahun depan buat lagi...
(sambil senyum kambing kat saya)lol"
***********************************
Kenduri sebelah keluarga pengantin perempuan;
1 Disember 2007
Kenduri sebelah keluarga pengantin lelaki;
3 Disember 2007

***********************************
:anongnangyari:

3 comments:

Fathiyah said...

thn dpn kenduri hang la kot... :p(senyum kambing gurun)hehehe

Anonymous said...

iye.. turn cik mimi pula.. ehehe..

slalu hang cerita pasal abg hang ni dulu... :)


:)

Meema Nazirah said...

ihihih ;">
insyaallah... :D

Post a Comment

(^_________^)v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...